Välkommen mitt herr- och damskap

Välkommen mitt herr- och damskap
Skratta eller gråta, nu kör vi

onsdag 2 februari 2011

Framme och Overallt

Resan gick hur bra som helst, förutom att jag inte fick sova någonting alls under den tio timmars-flygning vi hade. Man var måttligt trött när vi väl kom fram till Khaosan road och checkade in på hotellet. Där fick jag äntligen somna o sov typ tre timmar, sedan gick jag och köpte lite nudlar medan grabbarna kollade upp priser för att åka till krabi.

Senare på kvällen så satt vi bara o drack lite öl och då helt plötsligt så kom det en kompis, Jesper till grabbarna med hans tjej in på samma pub som vi satt på. Efter några öl så kom dom på den briljanta idén att åka på Ping pong-show( med massa tjejer som gör huuur weirda saker som helst med sitt kön...) Jag och Jespers tjej(kommer dock inte på namnet nu), gick iväg o surrade massa på ngn pub, medans dom andra åkte iväg. När dom väl kom tillbaka så hade det blive hyffsat Fail. Dom har åkt till sunkig gränd o där skulle dom ha 800 bath för att komma in, så då vände dom i dörren och åkte tillbaka till oss.

Sedan sprang jag och tom upp o klippte honom en snabbis, för sedan skulle jag packa för jag bestämde mig för att åka till Koh mak, istället för att följa med dom andra neröver mot phi phi. Så i skrivande stund sitter jag på bussen påväg till Koh mak, och förhoppninsvis hitta en fantastiskt sunkig bungalow på stranden, där jag kan läsa mina böcker, sola, och bara chilla. Har läst iaf att det inte ska finnas några barer och grejjer, och dom öppnade upp elen dygnet runt för 5 år sen. Hoppas att det är alltför mycket turister där, men dom flesta verkar ska åka till Koh chang som jag sitter på bussen med nu.

Ska bli sjuukt skönt måste jag säga, och jag undrar hur dom andra grabbarna mår idag. Tom och Gullbo var väl ute till fyra tror jag. Lilja hade varit lite mer ordentlig iaf och gått hem tidigare.

Men vädret är sjukt bra, 30 graders värme. Längtar nu tills att få komma till stranden, man får ju just inge stjärtkramp när man bara sitter och sitter och sitter och sitter. Har fan suttit i två dygn snart tror jag. Update kommer mer med bilder när jag har kommit mig tillrätta på Koh mak.

Ääääntligen framme måste jag säga.

Resan var sjuukt lång, och när vi väl kommer fram så är det ju detta jävla kinesiska nyåret, så det finns knappt någonstans att bo. Som tur var så träffade jag en familj och vi hjälptes åt så nu har jag installerat mig i min bungalow. Precis vid stranden. Har solnedgång. Har en liten veranda. Det är najs! mycket najs!

På tal om denna familj, så var det så sjuuukt. för när vi stannade till vid en pir, och heeelt plötsligt så ställer hon sig upp går bak, och jag trodde hon var åksjuk. Sen hoppar hon i med kläderna på?!?!?!! Varför? jo, hon var så kissnödig. Who does that?? haha Sjuk människa. Men dom är väldigt trevliga och nu bor vi två bungalows emellan. Finns en liten teeniweenie kiosk/reception/internetcafé. Ska gå och käka mat nu tänkte jag. Får se om det finns några resturanger uppöver här. :D

Hörs igen!


4 kommentarer:

  1. Låter härligt! Hur tar man sig dit? Åker man till koh chang och sedan till koh mak? När ska du möta upp grabbarna?
    Kom ihåg att internet på telefonen utomlands är sjukt dyrt!
    PUSS!

    SvaraRadera
  2. Du är galen du Cecilia och TUFF! Åka runt själv sådär långt borta hugaligen se upp för jökar.;) Jättekul att du skaffat blogg så man får se hur du har det där i paradiset, jag är just inge avis alls. Uppdatera ofta och hade så bra!! Kramar!

    SvaraRadera
  3. hahha men zaraaa :D inte sitter jag pa internet pa telefonen dumtoka!

    SvaraRadera
  4. Eftersom att du skrev i skrivande stund och att du är så flitig på fb ;) Men bra att du inte använder telefonens internet! :)

    SvaraRadera