Välkommen mitt herr- och damskap

Välkommen mitt herr- och damskap
Skratta eller gråta, nu kör vi

fredag 4 februari 2011

Min visit pa Koh mak

Heeeelt fantastiskt ö. Föreställ er bara några bungalows vid varje inbuktad. Receptionen/kiosken/internetcafé är densamma. går man hundra meter åt vardera håll finner man några få resturanger. Vägarna är fortfarande gammal asfalt. Precis som förr. Känns det som iallafall. Som thailand för fem-tio år sedan? massa lokalbefolkning runt omkring och palmer och ananasträd hänger ut över vattnet, med något rep eller en gunga fastsatt. Turisterna är få, mestadels äldre och så några unga som är här på semester. Hittintills har jag dock bara hört ryssar? och några fransmän. Faaaantastiska solnedgångar med knallröd sol. Fick Dock bara se det första kvällen, för de resterande har det hunnit bli lite disigt precis innan solen ska gå ner. Men under dagarna hettas det på ganska bra må jag säga.

Har det mysigt i min bungalow och första kvällen gick jag och åt på en mysig resturang som hette Foodgarden. Där hade dom en liten projektor med någon thailändskt serie/film på. Vaknade tidigt imorse och var ut o promenerade lite. Blev dock så sjukt varmt och ingen solkräm så jag fick typ vända för jag var rädd att bränna sönder mig. Ska ta och hyra mig någon moppe någon dag och åka runt ön och kika in några andra stränder också tror jag bestämt.

Koh mak är precis som jag hade föreställt mig och lite till. Har redan hunnit läsa ut två böcker, sen är klar med en tredje. Jag är ju verkligen inte den som läser böcker men svårt att sluta när man typ inte har något annat att göra heller haha. Har bestämt iallafall att stanna tills på söndag. Sen om det blir någon dag efter det får jag se. Måste kolla upp något flyg också om det kanske finns från trat-phuket. Känns lite halvmisär o resa ett dygn med buss o färjer. Men det funkar ju det också!

Igårkväll gick elen också på typ hela ön när jag satt och åt på resturangen. Det var måttligt kul. Kolsvart, såg inte ett nadaa!! Då ställde dom ut lyktor och grejjer på en gång. Så då kunde man bara sitta kvar som liten minipissgrottmänniska o läsa bok och äta under lyktan haha :D

Hörs på då!

Just ja ! Kom på vad Jespers donna hette, Johanna vare ja ! Trevlig mänske det där!

1 kommentar:

  1. Men snirplan, man blir lite worried när du är helt själv! Vem ska smörja dig på ryggen?
    Men jag vet att du klarar dig, kan ju vara skönt att få vara solokvist nån gång!
    När möts ni upp igen? OCH kolla in Astralien innan ni åker ner, det verkar rätt osäkert nu med orkan och grejer!
    Jag saknar dig och skickar massor av pussar :D
    / Jommis!

    SvaraRadera