Välkommen mitt herr- och damskap

Välkommen mitt herr- och damskap
Skratta eller gråta, nu kör vi

tisdag 22 februari 2011

Framme i Australia

Vi har landat, och landat på vårat hostel. Träffat Yrla. Börjat upptäcka staden.
Resan gick hur smidigt som helst. Åkte med kanske världens lökigaste plan, med hur bra filmer som helst.
Drog i mig två sömntabletter, blev lite lam och trött. Lilja tyckte jag va som full, men jag somnade som ett litet barn sedan. Första dagen spenderades först några timmar i poolen på Bunk(där vi bor) , sen sov några timmar för att vi sedan skulle träffa Yrla men då blev det storm här på kvällen så det blev lite ändrade planer.

Idag blev lyckan lite bättre måste jag säga. Vi började dagen med att käka godfrulle, sen ut och vandra genom staden. Gick genom Botaniska trädgården, förbi några katedraler. Lilja var en utomordentlig fotograf, och sen käkade vi gooodaste sushin, som var en enda rulle, och kostade enbart 2 dollar styck. HUR BRA SOM HELST!! Sedan har vi träffat upp Yrla, och gick o käkade på ett hamburgerställe. Hon gav lite tips på lite ställen och ja, vi snackade igenom allt.

Vi ska som sagt flytta ner till Melbourne, men först ska vi om två veckor dra ut på någon farm här utanför Brisbane och jobba. Kommer bli sjuukt jävla slitsamt, men är man Johansson-blod så är man. Lärt mig utav far och mor. Sedan är det bra cash för att man kan sluta när man vill också.
Sedan har vi lite att fundera på, för om vi ska flytta till melbourne och ta en lgh där med yrla o dom så är det ett halvår som oftast lägenheterna är på. Det är det vi ska fundera på. Självklart så kan man alltid ta ledigt någon vecka o dra någonstans och chilla om man vill upptäcka lite andra ställen också. Men som sagt. Jag och Joel ska ta oss ett snack. Först och främst ska vi se hur det är att jobba på Farm överhuvudtaget.
Om man pallar det alls. Men första intrycket utav Brisbane, och Australien är KICKASS!! Kommer antagligen hem till jul, så Dont cross your heart, ni som tror att jag kommer hem om två veckor ;)

Har australiensk nummer nu också så då är det bara att ringa om ni vill mig något fantastiskt, eller bara säga att ni saknar mig :D Det är också helt OK. Vi Hörs Snart igen!!Mitt nr iaf, det är : +610424964188     


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar